Rubriky
Domácí minipivovar Hi-tech minipivovar

Domácí minipivovar 4) Jak jsem přemýšlel nad brandingem

V dalším díle seriálu Domácí minipivovar se krátce pozastavím nad tím, jak jsem vymýšlel název, logo, brand a celý koncept domácího minipivovaru.

Úvaha nad brandem

Původní profesí jsem marketér, a proto jsem samozřejmě od začátku uvažoval i nad tím, jak by se náš domácí minipivovar měl prezentovat na veřejnosti.

Od začátku jsem věděl, že chci:

  • Psát blog o receptech, vybavení a o pivních výletech/trampech.
  • Točit videa o vaření a ochutnávání piva.
  • Chodit na pivní akce/soutěže a dávat degustace našich výtvorů.
  • Sdílet know how i nepodařené zkušenosti.
  • Být součástí domovarnické i pivní komunity (cechu).
  • Mít jasně rozpoznatelný a na první pohled zřejmý brand.
  • Využít naše znalosti z hi-tech dílny a zapojit do pivovarnictví nové technologie.

Čím se chceme odlišit

Chceme využít k brandingu moderní technologie: 3D tisk, laser, mobilní aplikace, AI, mobilní bar, atd.

3D tisk: Chceme si tisknout vlastní poháry, tácky a loga.

Laser: Gravírujeme si vlastní tácky, 6-pack a vizitky.

Mobilní aplikace: Chystáme pivní aplikaci (zatím překvapení).

AI: naše logo je celé vytvořené pomocí Midjourney (více o tom v článku: Jak jsme vytvořili logo minipivovaru pomocí AI).

Mobilní bar: Časem chceme objíždět různé akce s dodávkou, kde budeme mít svůj mobilní bar a ochutnávku z naší produkce.

Vaření piva na živo: Máme takovou vizi, že časem budeme jezdit na akce a pivo vařit přímo na místě.

Chystáme ještě další věci, ale nechci předbíhat 🙂

Název

Původní název měl být longbeard (vlastně to ještě původně byl název pro rockové oblečení), ale nějak jsme se shodli se ženou, že to není ideální název.

Další název (ještě z FutLabu) byl FUTbeer, ale vzhledem k tomu, že už pivo nevaříme v pražské dílně, tak to taky ztratilo smysl.

Nad názvem jsem dlouho přemýšlel a pořád jsem chtěl něco na způsob černovous, modrovous, atd.

Ale černovous je již profláknutý pirát a modrovous byl nějaký šlechtic, který sériově vraždil a zneužíval děti.

Není tedy naším záměrem brát si takto negativní brand pro něco nového 🙂

Nakonec nás napadl název Šedivous jako pocta všem moudrým šedivousým postavám (Gandalf, Krakonoš, starý Ragnar).

A z toho se časem stal Sedivous – Je to taková kombinace gandalfa a lahváče sedícího v lednici 🙂

Asociace

Brand má asociovat něco jako moudrého alchymistu a druida, který umí nakombinovat suroviny tak, že z toho vznikne naprosto jedinečný nápoj.

Vždycky si vzpomenu na pohádku Asterix a Obelix, kde druid Panoramix vařil lektvar, který dodával nadlidskou sílu 🙂

Mým cílem je zase uvařit takové pivo, které v lidech vzbudí zájem o danou značku a recepturu.

Neboť z mého pohledu nemá být pivo něco jen na opíjení, ale má to být zážitek, stejně jako když si dáte v restauraci své oblíbené jídlo a zažíváte pak něco jako chuťový orgasmus :))

Takový ten pocit, když sedíte v hospodě a někdo se poprvé napije piva, vyvalí oči a poté začne barvitě popisovat, co všechno tam cítí a jak se chutě pěkně doplňují a mění.

Logo

Naše logo vytvořené pomocí AI obsahuje všechny pivní klišé:

  • Zátka
  • Lahev
  • Chmel jako vousy
  • Klasy ječmene

Navíc ještě celé logo působí jako erb ve tvaru Thorova kladiva.

Logo chceme používat v různých variantách a na různých místech. Zatím máme variantu erb, samotnou hlavu a samotný nápis.

Merch a branding

Ukázka několika našich brandových a sběratelských předmětů.

QR kód

Zatím vede jen na HP. Časem snad vymyslíme, jak by šlo propojit QR kód a nějaký druh Patreonu nebo Pickey.

Nápis na dílnu

Vyrobený pomocí CNC našeho kamaráda.

Podtácek překližka

Vyrobeno pomocí CO2 laseru.

Label pivní lahev

Korbel 3D tisk

Navrženo 3D modelářem a vytisknuto na naší tiskárně.

Oblečení

Co chceme vlastně lidem nabídnout

V záplavě všech těm minipivovarů (cca 483) a domovarníků je těžké nabídnout vlastně něco nového 🙂

My zatím necílíme na komerční prodej (jsme domovarníci) a pokud bychom v budoucnu chtěli pivo prodávat, tak určitě ne masově, ale spíše méně známé styly a jiným způsobem prodeje.

Aktuálně chceme lidi více edukovat v tom, že pivní kultura není jen o ležáku a množství vypitých piv.

Že existuje mnoho různorodých piv a že pití není o nic méně kulturní záležitostí, než je např. pití vína, whiskey či rumů.

Dále pak chceme více rozšířit povědomí o domácím vaření piva a případně i nabídnout zážitkové kurzy vaření.

V neposlední řadě ale chceme hlavně ukázat, že vaření i vychutnávání piva je zábava a že lze nabídnout kvalitu, zážitek i trochu té naší autentické zkušenosti, kterou jsem načerpali z jiných oborů.

Nechceme se už ani hnát za nějakým úspěchem, neadekvátním růstem ani stresem spojeným s vysokým očekáváním.

Naším novým cílem je dělat něco, co nás baví (cože je vaření piva) a dělat to nejlépe, jak sami umíme a přidat k tomu i trochu té naší osobnosti 🙂

V dalším díle seriálu více o tom, jak dostat naše pivo mezi lidi.

Další díly

  1. Domácí minipivovar: Důvody a motivace pro pořízení
  2. Domácí minipivovar: Jak jsem vybíral vybavení
  3. Domácí minipivovar: Zkušenosti z vaření a výsledek
  4. Domácí minipivovar: Jak jsem přemýšlel nad brandingem
  5. Domácí minipivovar: Jak dostat pivo mezi lidi
  6. Domácí minipivovar: Domácí pivovarnictví a Zákony
  7. Domácí minipivovar: Experimentování a upgrady

Napsat komentář